Rallycross OB – A CEZ kategóriák futam-összefoglalója, Slovakiaring

ÖMW MaxxMotion Rallycross – FIA CEZ + SVK, HUN, AUT,CZE Championship – Slovakiaring

Rekord nagyságú mezőny, 179 db egység vágott neki a Slovakiringen, a 2017-es szezonnyitó rallycross FIA CEZ és nemzeti bajnokságaiban. Az időjárás a kegyeibe fogadta a versenyzőket és a teljesen megtelt főlelátón, emelkedett hangulatban szurkoló szép számú nagyérdeműt.

Tekintsük át az eseményeket a Rallycross OB FIA CEZ kategóriáiban is! A SupertouringCar, az S1600 és a Supercar kategóriák következnek.

SupertouringCar -1600

A kategóriában három magyar egység vette fel a küzdelmet, a tíz határom túli, javarész osztrák pilótákból álló ellenfelekkel.

Az első előfutamban Varga Mátyás – Ford Fiesta – szerepelt a legjobban a negyedik helyen nyitott. Kádár Patrik – Honda Civic – a kilencedik, míg Bernát-Lukács Sándor – Honda Civic – a tizenegyedik helyet szerezte meg.

A második előfutamban a magyarok alaposan kitettek magukért! Varga Mátyás előfutamot nyert, míg Kádár Patrik a harmadik helyre, Bernát-Lukács Sándor pedig hatodik lett. A második előfutam eredményeit lemásolva teljesítették a harmadikat a fiúk, így mindhárman bekerültek az elődöntőkbe.

Kádár Patrik az első elődöntőben Karlovits mellől a második, míg Bernát-Lukács Sándor a második sor négyes pozíciójából, Varga Mátyás a második elődöntő egyes kockájából vághatot neki a döntőbe jutásért folytatott csatának.

Mindhárom egységünk döntőbe jutott végül! Varga Mátyás és Kádár Patrik a 2., míg Bernát-Lukács Sándor a harmadik helyen végzett futamában.A döntő második sorából vághatott neki a két magyar egség, míg a harmadik sorból Bernát-Lukács.

A fináléban legjobb magyarként Kádár Patrik a harmadik helyet, míg honfitársai az ötödik, hatodik helyet érték el Bernát-Lukács, Varga sorrendben.

SupertouringCar -2000

Népes mezőny – 18 egység – gyűlt össze a kategóriában. Nyolc magyar egység vette fel a küzdelmet a külföldi pilótákkal a kategória győzelemért. Előztesen arra lehetett számítani, hogy Roman Castoral ki fog emelkedik majd a mezőnyből. Lesz e ellenfele a cseh klasszisnak, vagy a Csirmaz Brúnó – Luigi kettős megtudja e szorongatni a többszörös TouringCar Európa-bajnokot.

Castoral 3:59.873 perccel nyitott az első előfutamban. Legjobb magyarként Luigi – Ford Puma – a harmadik helyet érte el, míg Janzer György – Renault Clio R3 – az ötödik helyen zárt. Csirmaz Brúnó hibázott, miután futamában kiugrott a rajtnál és dupla joker kört teljesítve a hetedik helyen finiselt.

Castoral a második előfutamban 3:54.267 perccel húzta be a győzelmet Luigi és Csirmaz Brúnó előtt.

A harmadik előfutamban megismétlődött a második végeredménye. Luigi “mindössze” 1.728 másodpercre volt ekkor Castoraltól, míg Csirmaz Brúnó nagy csatában gyűrte le Karol Sedivyt – 0.773 s – és lett harmadik.

Az elődöntőkbe öt magyar egység jutott be: Luigi, Csirmaz, Janzer, Szelei Balázs és Szelei Sándor személyében. Az elődöntők öt körét követően hárman kerültek a kategória döntőjébe a magyarok közül: Luigi, Csirmaz, Janzer személyében.

Catoral a finálé hat körét 5:49.273 perccel teljesítette. A magyarok Luigi (+1.823 s), Csirmaz (+2.108 s) sorrendben értek célba mögötte. Janzer a hatodik helyen látta meg a kockás zászlót.

Üde színfoltja lehet a bajnokságnek ennek a triónak a színvonalas csatája. Várjuk a fejleményeket!

SupertouringCar +2000

A 14 fős mezőnyből négy magyar egységet tudhattunk magunknak a Slovakiaringen. Három BMW képviselte a magyar színeket – Csendes Zsolt, Papp Gábor, Vámosi Tibor -, a nevezési listán szereplő Vörös Vilmos – VW Golf – nem állt rajthoz az első előfutamban.

Csendes Zsolti Opel Asconája nem készült el időre, így Tajmel Tibi BMW-jével állt oda a rajtrácsra.

Az első előfutamban a magyarok a vert seregben végeztek, miután Papp Gábor – BMW 325i – korai rajt miatt dupla jókert kellett, hogy teljesítsen, Csendes Zsolti BMW-jének pedig meghibásodott a kuplungja a rajtot követően. Vámosi Tibor – BMW 325i – a 13 fősre olvadt mezőnyben a 11. helyet szerezte meg. Az előfutamot Pospichal nyerte Schadenhofer és Gruber előtt.

A második előfutamot is Pospichal nyerte Gruber és Stoklassa előtt. Magyarjaink a nyolcadik (Papp Gábor), kilencedik (Vámosi Tibor) helyet szerezték meg. Csendes Zsolti BMW-je mozdulatlan maradt, miközben Tóth Attila csapata mindent megmozgatott annak érdekében, hogy talraállítsa a “bömöst”.

A harmadik előfutamban a vezető hármas Pospichal, Schadenhofer, Gruber sorrendben leosztották egymás között a pozíciókat. Az éjszakai szerviz után Csendes Zsolti az ötödik helyen végzett, miután futamát megnyerte.

Az elődöntőbe mindhárom magyar pilóta bekerült. Az első elődöntőben Papp Gábor a harmadik sorból (11. hely), míg a második elődöntőben Vámosi Tibor (8. hely) és Csendes Zsoltiért (12. hely) izgulhattunk.

Csendes Zsolti a negyedik helyre tudta magát feltornázni, Papp Gábor az ötödik, míg Vámosi Tibor a hatodik helyen végzett.

Így magyarok nélkül zárult a kategória döntője, amit Pospichal nagy fölénnyel megnyert Schadenhofer és Gruber előtt.

S1600

9 egység adta le a nevezését a kategóriában. A bajnoki címvédő Marton Gergely idén nem vesz részt a bajnoki pontvadászatban, az ERX S1600-as kategóriában próbálnak meg maradandót alkotni. Új szereplőként köszönthetik a kategóriában Wieszt Jankót ellenfelei, aki a Supercar kategóriából nyergelt át a kategóriába, valamint Ferjáncz Andrást is, aki első lépéseit tette meg a szakágban. Kovács Marcell a kategória nagy hiányzója,aki a Szilveszter Rally tesztjé törte össze Swiftjét. Marcit a Magyar Kupa – Astra Divíziójában láthatjuk idén.

A nevezési lista alapján a cseh EB menő Josef Susta és a Wieszt Jankó és Gerencsér Dávid trió összecsapása látszottak a legvalószínűbbnek a végső győzelemért folytatott harcban.

Az első elődöntőben a várakozásnak megfelelően az EB menő Susta volt a leggyorsabb, Wieszt Jankó előtt. A harmadik helyen záró szintén cseh Ratajsky két jókert teljesítve – korai rajt – zárt Gerencsér Dávid előtt.

Jan Ratajsky nyerte a msáodik előfutamot Wieszt Jankó és Gerencsér Dávid előtt. Susta a negyedik helyen finiselt az előfutamban.

A harmadik előfutamban visszaállt a rend. Susta nyert, Ratajsky és Gerencsér előtt. Technikai hiba miatt Wieszt Jankó lelassult és a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót.

Három előfutam után Wieszt Jankó a 3., Gerencsér Dávid a 4., Ferjáncz András az 5., Perendy Péter a 7. míg Móricz József 9. helyen fejezte be az előcsatározásokat.

Az első elődöntőt Susta nyerte, Móricz és Perendy előtt. Wieszt Jankó jobb első defektet kapott és a negyedik lett, így elköszönt a további küzdelmektől. Ferjáncz András ötödik lett. A második elődöntőben Ratajsky nyert Gerencsér és Hausberger előtt. A döntő hatos rajtrácsán, így három magyar egységért szurkolhattunk.

A döntőben Susta nyert Ratajsky előtt, míg Gerencér Dávid legjobb magyarként a harmadik helyen zárt. A további magyar helyezések: Móricz 4., míg Perendy Péter az 5. helyen zártak.

Supercar

Tiszteletreméltó 15 fős mezőny vágott neki a slovakiaringi száguldásnak. A szezonnyitó futam a címvédő Kiss Pál Tamásnak és Kárai Tominak is remek lehetőség volt arra, hogy egy héttel a barcelonai ERX Supercar futam előtt felmérjék, hogy is tartanak. Sajnos az előztes hírekkel szemben nem érkeztek meg a FIA WRX bajnokságban induló menők, Kevin Ericsson és Timo Schneider személyében. Ha hinni lehetett a zuhanyhíradónak, nem készültek még el időben az autóik. Sajnos Harsányi EVO X-se megadta magát a teszten, így az “öreg szekérrel” vágott neki Hari.

Az első előfutamban Spici és Vass Zoli is dupla jokerrel kezdték a versenynapot. Kiss Pál Tomi óriási előnnyel – 6.102 s – nyerte a futamot Pucher és Kárai előtt. Hangodi Zoli nem tudott odaállni a rajtrácsra technikai problémája miatt, ami számára a futam befejezését jelentette. Alois Höller is kiszállt az előfutamot követően Ford Focusával.

A második előfutamban Kiss Pál Tamás bizonyult ismét a leggyorsabbnak Kárai Tomi és Pucher előtt.

A harmadik előfutamban a lecsökkent motorhőmérséklet mellett, dadogó ALS-sel csak a negyedik helyen tudott nekivágni a futamnak, amely várt fordulatokat hozott. Kárai és Harsányi is tréleren végezték. A szervizcsapatok innentől versenyfutottak az idővel. A futamot piros zászlóval leintették, amit a megismételt rajtot követően a nap legyorsabb négykörös idejével Kiss Pál Tomi nyert meg Pucher és Vass Zoli előtt.

Az elődöntőket Kiss Pál Tamás és Pucher nyerték. Kárai Tomi és Vass Zoli lettek a a másodikak, míg a döntő harmadik sorába Spitzmüller Csaba és az idén már 31. szezonját futó örökös bajnok Kotán Péter kvalifikálták magukat.

A döntő már nem hozott meglepetést! A harmadik előfutam sorrendjének megismétlése született, így Kiss Pál Tamás, Max Pucher és Vass Zoli sorrendben állt össze a dobogó. A döntő további helyezettjei Spici, Kárai Tomi és Kotán Péter voltak.

Színvonalas csatákat hotott a szezonnyitó. Máriapócson folytatjuk!

Print Friendly, PDF & Email