Rallycross ABC – 1. rész – A pálya

 

A rallycross olyan gyorsasági autós verseny, amely épített, zárt, részben szilárd burkolatú pályán kerül megrendezésre. Legfőbb sajátossága a test-test elleni küzdelem. Napjainkban a legdinamikusabban fejlődő autósport. Rallycross ABC-nk segítségével idézzük fel a legfontosabb tudnivalókat!

A pályák jellemzői:

Az FIA érvényes „O és H” függelékében és a Nemzetközi Rallycross versenyekre való szabályzatban meghatározottak szerint.

Hosszúság minimum 800 méter, maximum 1400 méter Szélesség minimum 10 méter, maximum 25 méter.

Összetétele:

Kötött felület (aszfalt, beton stb.): minimum 35% maximum 65%

Nem burkolt rész: gyep, kavics, föld, homok stb. Lejtések: 10 %-nál meredekebbek nem lehetnek

Rajt: Legalább 100 méteres egyenes szakasznak kell lennie a rajtvonal és az első kanyar között. A rajtrács vízszintes, homogén aszfalt, vagy beton felületű legyen és a felületnek a rajtvonalat követően legalább 30 méter hosszúságban tovább kell folytatódnia.

A pálya rajtvonali szélességét (minimum 14,5 méter) az első kanyarig, illetve az első kanyarban is meg kell tartani. Az első kanyar sugara maximum 25 méter legyen és legalább 45º-os irányváltoztatást kell, hogy lehetővé tegyen. A méréseket a pálya középvonalától kiindulva kell elvégezni.

Cél: A célvonalat úgy kell elhelyezni, hogy innen ne legyen lehetséges egyenesen és közvetlenül a depóba behajtani.

Jelölés: amennyiben a pálya vonalvezetésében eltérés van (például a szélesség csökkentésére épített lassító), akkor azt egyértelmű és eltéveszthetetlen módon kell megjelölni.

Az FIA szabályainak megfelelően kialakításra kerülhet un. JOKER KÖR, melynek leírása a pálya licencben és az adott verseny kiírásában található.

A rendezőnek ajánlott on-line hirdetőtáblát üzemeltetnie.

Print Friendly, PDF & Email