Az olaszországi Maggioréban került megrendezésre a Rallycross Challenge Europe 2016., 1. futama, amely egyben a FIA CEZ Rallycross Bajnokság 4. futama és a TRX Olasz Rallycross Bajnokság 2. futama is volt egyben – 2016. április 29-30.
Budapesttől 1050 kilométert tett meg közúton egy maroknyi magyar különítmény, azzal a céllal, hogy részt vegyen az olasz futamon. Csucsu a Supercar, Csendes Zsolti a Supertouringcar +2000, míg Csirmaz Brúnó a Supertouringcar -2000 mezőnyében állt a rajtrácsra. Csucsu és Brúnó a Challange és a CEZ, míg Csendes Zsolti a CEZ bajnoki pontokért szállt harcba.
Az érkezés napján a magyar egységekkel kibabrált a technika talján ördöge. Csendes Zsoltinak a hátsó felfüggesztése majd a sper difije adta meg magát. Csirmaz Brúnónak az injektor majd egy map szenzor érintkezése rakoncátlankodott.
A nap végén megnyíltak az égi csatornák és olyan alapos égi áldás zúdult a pálya környékére, hogy honfitársaink komolyan elkezdtek aggódni, hogy egyáltalán lesz e verseny.
A szombati szabadedzéseket követően az első előfutam következett. Csucsu ötödik, Csendes Zsolti a a hetedik, míg Csirmaz Brúnó a második helyen zárta a szombati versenynapot.
A vasárnapi warm-up csak Csucsut és Csendest találta a pályán. Miután a Slovakiaringen elszállt Brúnó motorja a Hondában, a Csirmazok úgy döntöttek, hogy kímélik a még mindig széria gyári motort.
A sártengerben teljesített második időfutamban, Brúnó óvatosan terelgette a Hondát és a harmadik helyen ért célba Castoral és a Saxos Teellen után. A megjavított difivel elrajtoló Csendes a nyolcadik helyen finiselt, míg Csucsu neve mellé a DNF került. Az olajpumpa csöve szakadt el, ami miatt be kellett fejeznie a futamot végleg.
A harmadik előfutamban Csirmaz Brúni belement egy kisebb csatába, de a sártól “belevakulva” a negyedik helyen hozta be a Hondát. Csendes a kategória harmadik idejét autózta az Opel Asconával.
A negyedik előfutamon Brúnónak sikerült megnyernie a kategória legjobb ideével. Csendes behúzta a második helyen a futamában az elálló esőben és lassan már az aszfaltos részen is dagonyává váló pályán.
A SuperTouringCar -2000 döntőjének második rajtkockájáról indult Csirmaz Brúnó. Előtte az ez idáig veretlen Roman Castoral, míg mögötte a belga Teellen álltak fel a rajtrácsra. Az első kanyarban a belga Van Den Brandt fordult elsőnek. A döntő hat köre alatt többször átrendeződött a mezőny sorrendje, miközben Brúnó és Castoral nagyokat csatáztak. A célba elsőként Van Den Brandt, majd Tellen és őket követve Csirmaz Brúnó futott be, megelőzve Roman Castoralt és ezzel megszerezve a Közép Európai Zóna Trófea első helyét és a Challange Europe első versenyének 3. helyét.
Csendes Zsolti – SuperTouringCar +2000 – az RC Challenge pontversenyében a 4., míg a CEZ pontversenyben a 2. helyet szerezte meg.
Eredmények:
http://www.cronometristi.net/public/risultati/ALTRI/NAZ/MAGGIORA(NO)0105201601/index.asp
matezsoltee