Az elmúlt húsz év más szemszögből – Batai Jancsi visszaemlékezése 1. rész

 

Egy műsorvezető memoárja…

Egymesét” szeretnék elmondani, amely oly sok embert érint – a versengésében, küzdeni akarásában. Ismertek, én vagyok a „hang”, és még remélem sokáig az is lehetek… Egyszer elkezdődött valami… Az ország több pályáján, amelyet úgy neveztek: RALLYCROSS. Nos, ennek a történetnek büszkén lehettem, illetve vagyok részese…

 

Hisz ismertek lassan – egy év híján – húsz éve. A visszaemlékezéseimet elsőként a RabócsiRinggel kell kezdjem, ugyanis 19 évvel ezelőtt kaptam az első felkérést a „szemtelenül” fiatal Rabócsi Tibitől, hogy szeretné, ha én vezényelném le a pályán zajló amatőr rallycross versenyt… Akkor igen csak szorult az alsógatya, én addig labdasportágakat közvetítettem televízióban. Bevállaltam, bár azt sem tudtam, milyen autók, milyen géposztályokban küzdenek az akkori bajnoki címekért… Utólag visszagondolva igen nagy bátorság volt. Semmit, de semmit nem tudtam a rallycross-ról. Aztán jött minden magától, illetve Csonka Andris kollégám segítségével. Emlékszem, az első versenyemen végigjártam a depót, a versenyzőkkel ismerkedtem, és első kérdésem mindig az volt: milyen autó, milyen motor, no és persze honnan jöttél (ez a mai napig meg van)… De visszatérve a RabócsiRingre – amely 2016-ban ünnepli 20 éves évfordulóját – az első években sok mindent láttam, és tapasztaltam, mely örökre beégett a „retinámba”… Szurkolhattam és beszélhettem a házigazdákról. Id. Rabócsi Tibor egy Colt 1.6, ifj. Rabócsi Tibi hasonló márkával, ám egy 2.0-es turbóssal vívta a saját köreit. Aztán „Tibi bá” kiszállt, maradt a fiú… És persze múltak az évek, fejlődött a pálya (először a rajt utáni jobbos lett betonos, majd a hosszú egyenes is az évek során kialakult, mint a többi pályaszakasz), amelynek „következménye” lett az Országos Bajnokság futamai. Akkorra már több neves név és technika letette a névjegyét. Elég csak többek közt Kotán Péter, Harsányi Zoltán, Keskeny László, Jőrös István stb. futamaira gondolni, amikor felállt a karon az a bizonyos szőr. Persze a „hazai” pilóták sem maradtak le, Révész Tomi Renault, vagy a fater (Révész Bálint) Mazda 323-jára, illetve Balázs Andris, Móricz József, vagy ifj. Rabócsi Tibor EVO 6-sára. Természetesen lehetne a kezdeteket tovább sorolni (pl.: részese lehettem Sutyor Szabolcs és sárga Skodája győzelmeinek), de most az első részbe képtelenség az elmúlt két évtized történéseit beleszorítani… Éppen ezért tervezem a folytatást. Tudjátok: a múlt az történelem, s ezt a történelmet szeretném Veletek megosztani több epizódra lebontva – a versenyzők segítségével, visszaemlékezéseivel. Remélem, ötletem találkozik az elképzeléseitekkel – találkozunk legközelebb is írott formában, no és persze a pálya szélén!!!!

 

Sziasztok: a „Hang”

Print Friendly, PDF & Email