Greinbach és Máriapócs után, Nyírád előtt

 

Pet_Plakat_OEM_Juni_2016_web_400

Az ausztriai PS Racing Center greinbachi pályáján ( 951/1068 m ) zajlott az ARBÖ Rallycross CEZ & Austrian & Hungarian Championship futama. A magyar mezőny, így Ausztriába látogatva teljesítette az idei negyedik bajnoki futamot. A PS Racing Center pályakomplexumában korábban soha nem látott, 126 egységet számláló mezőny csatázott a bajnoki pontokért. Kivétel nélkül valamennyi futamban óriási csatákban dőltek e helyezések a változékony időjárási feltételek közepette.

A Junior Kupa 7 fős mezőnnyel vágott neki a jókerrel 1068 méter hosszú pályának. Előzetesként a tavaly első győzelmét itt megszerző Hangodi Bendegúz és a bajnoki címvédő Harkányi Máté csatájában fog eldőlni a futamgyőzelem. Takács Bene és Panyik Dániel szabadedzések alatt nyújtott jó szereplése jelezte, hogy akár több esélyes is lehet az kategóriában zajló küzdelem. Az első előfutamot Takács Bene nyerte Hangodi Bendegúz, Szabó Bulcsú és Harkányi Máté előtt, úgy, hogy mindössze 0.895 másodperc volt a különbség a négy ifjú pilóta között. A második előfutam egy waterloo-val ért fel Hangodi számára miután egy vitatott manővert követően sportszerűtlen vezetés miatt kizárták a futamból. Hangodi helyzetét az is nehezítette, hogy hét helyezési pont helyett tízet kapott a büntetése miatt. Az előfutamot végül Harkányi Máté nyerte szorosan Panyik előtt, míg Hangodi az utolsó, kieső helyre esett vissza.  A harmadik előfutamban azonban Hangodi jött és minden vitt. Ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel nyerte az előfutamot Harkányi és Panyik előtt. A Juniorok 7 fős mezőnyében az alacsony létszám miatt nem rendeztek elődöntőt, hanem a döntővel folytatták a mezőny legfiatalabbjai, Bogdán Duma nélkül. A hatkörös döntőt a bajnoki címvédő Harkányi Máté nyerte a harmadik sorból taktikusan versenyző és az élre egyre jobban felzárkózó Hangodi Bendegúz előtt. Végül 0.713 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Harkányi , Hangodi előtt. Négy futam után Harkányi Máté vezeti a kategóriát 123 ponttal a 120 pontos Hangodi Bendegúz előtt. A harmadik helyen 109 egységgel Takács Bene áll.

A Magyar Kupa 40 fős mezőnnyel vágott neki a greinbachi erőpróbának. Minden futamban izzott a levegő a féktárcsákkal egyetemben.

A Magyar Kupa abszolútját Pleviesz Tamás nyerte Siebel Balázs és Stréhli Dominik előtt. A döntőben a Hogyor József, Lakatos Lénárd kettős nem ért célba. A kategória élén végző két pilóta ne kímélte egymást a szabadedzések és az előfutamok során. Pleiveisz az első, míg Siebel a második a második szabadedzést tudhatta magáénak. Az első előfutamot Siebel nyerte, a másodikat Stréhli, míg a harmadikban Pleiveisz duplázott. Az elődöntők első sora a három pilóta mellett Hogyor Józseffel egészült ki. Meglepetésre a máriapócsi futamokon remeklő Vaskó Dominik mindössze a 11. helyen kvalifikálta magát a döntőbe. Meglepetésre az előfutamok után az első elődöntő második sorának második kockájából rajtolva nyert Czakó  Roland. A második elődöntőben papírforma eredmény született az addig remeklő Pleiveisz nyert. A döntőt a versenyhétvége során végig domináló Pleiveisz vs. Siebel küzdelem döntötte el,  Pleiveisz javára. A harmadik helyet Stréhli Dominik szerezte meg Czakó Roland előtt. A Hogyor József, Lakatos Lénárd kettős nem látta meg a célban a kockás zászlót az ötödik körben kiálltak. A kategóriát Pleiveisz vezeti 118 ponttal a 99 pontos Siebel, és a 91 pontos Stréhli előtt. A kategórián belüli -1600 géposztály éllovasa Siebel Balázs , míg a -1400 géposztályt Pleiveisz vezeti.

A Magyar Kupa Astra divíziójának küzdelmeit Széll Szabolcs nyerte Vígh Levente  és Szabolcs Róbert előtt. A döntőben a jobb rajt és jóker taktika döntött némi szerencsével vegyítve, ugyanis a harmadik helyen befutó Szabolcs Róbert és a negyedik Vígh Levente között mindössze 1.463 másodperc volt a különbség a célvonalon. Az első szabadedzést Szabó Szilárd , míg a másodikat Széll Szabolcs húzta be. Az előfutamokat követően Szabolcs Róbert várhatta a legjobb pozícióban a helyosztókat. Mögötte Széll Szabolcs, Szabó Szilárd és Laczkó Lehel osztoztak az elődöntők első sorain. A döntőben végül az ötödik helyet Szegfű István szerezte meg Mandák Gábor előtt. A kategóriát Szabolcs Róbert vezeti 118 ponttal, a 114 pontos Szabó Szilárd és a 99 pontos Vígh Levente előtt.

A Magyar Kupa Suzuki divíziójának versenyhétvégéjét Majerszky Gábor teljesítménye foglalta keretbe. Majerszky Gabi nyerte mindkét szabadedzést és a kategória döntőjét is. De ne szaladjunk annyira előre. Az első előfutamot Szegfű Adrienn nyerte (!) Sárközi Róbert és Kailbach Gergely előtt. A másodikat Sárközi nyerte, míg a harmadikat Majerszky Gabi. Az előfutamokat követően Sárközi és Majerszky mellé felállva Borbás Bálint és Szegfű Adrienn foglalták el a kategória elődöntőinek első sorát. Az elődöntőket követően Horváth Krisztiántól, Borbás Bálinttól és György Gábortól köszöntünk el. A döntő szoros és izgalmas csaták sorozatába dől el Majerszky Gabi javára Sárközi Róbert és Kailbach Gergely előtt. Öröm volt látni a lányok összecsapását a negyedik helyért. A kockás zászló Lakatos Dominika látta meg 0.415 másodperccel hamarabb, mint Szegfű Adrienn. A hatodik helyet végül Madari Tamás szerezte meg. A kategóriát Majerszky Gábor vezeti 122 ponttal a 114 pontos Kailbach Gergely és a 102 pontos Sárközi Róbert előtt.

A SupetouringCar -2000 mezőnye 20 egységgel vágott neki a greinbachi versenyhétvégének. 11 osztrák, 6 magyar, 2 cseh és 1 szlovák autó csatázott a kategóriagyőzelemért. A szabadedzéseket az osztrák Frieszl nyerte mindkétszer Roman Castoral előtt. Az elsőben Góth Viktor, míg a másodikban Csirmaz Brúnó szerezte meg a harmadik helyet. A Castoral, Frieszl kettős kiemelkedett a mezőnyből. Mindhárom előfutamot Castoral nyerte, míg a másod helyet Fieszl szerezte meg “mesterhármassal”. A harmadik helyet elsőre és harmadikra az új motorral és technikai hibákkal versenyző Csirmaz Brúnó szerezte meg 120°C fokosra melegedő vízzel és elgyengülő motorral, míg a másodikban törött lengőkarral gurulta át a pályát és a 12. helyen finiselt a fiatal magyar pilóta. A harmadikban ismét harmadik időt tudott teljesíteni a fiatal magyar pilóta. Az előfutamokat követően Góth Viktor állt a legjobban a magyarok közül a negyedik helyen, Csirmaz a hatodik, míg Varga Mátyás a 11., Ivanov Iván pedig a 12. helyen zárt és várta az elődöntőket. Castoral hozta az első, saját elődöntőjét, Havlik és Leischner előtt. A három magyar is felvonultató második elődöntőt Fieszl húzta be a jobb jóker taktikát teljesítő Csirmaz és Góth előtt. A döntőben olyan dolog történt, amire emberemlékezet óta nem volt példa! Roman Castoral motorja elfüstölt és kiesett… A döntőt Fieszl nyerte Csirmaz, Havlik, Leischner és Góth előtt. A kategóriát Roman Castoral vezeti 123 ponttal, a 82 pontos Csirmaz Brúnó és a 80 pontos Varga Mátyás előtt aki a kategórián belüli -1600-as géposztály éllovasa.

A SupetouringCar +2000 kategória greinbachi eseményeire sokáig emlékezni fogunk. Ki ezért, ki azért. A szakág vezetőinek viszont mindenféleképpen szükséges a futam során megszerzett tapasztalatokat feldolgozni és a megfelelő szakmai következetéseket levonni a második külföldi futamot követően.

A kategória küzdelmeit 12 egység kezdte meg. A házigazda osztrákokat 8, a vendég szlovákokat 1, míg a magyarokat 3 egység képviselte. A szabadedzéseket Oliver Gruber nyerte. A másodikat Tajmel Tibor előtt 0.375 másodperccel. Nagy Róbert a ötödik helyen zárta a gyakorlást. Csendes Zsolt neve mellett a szombati napon DNS szerepelt, mert nem állt rajthoz sem a szabadedzéseken, sem az első előfutamban.  A két elődöntőnyi mezőnyben Miroslav Pospichal bizonyult a legjobbnak a három előfutam összevetésében, Karl Schadenhofer és Oliver Gruber előtt. Tajmel Tibor lett a legjobb magyar az ötödik helyen, Nagy Róberttel azonos helyezési számmal, köszönhetően a harmadik előfutam második helyének. Csendes Zsolt két előfutambéli eredményének köszönhetően nyolcadikként zárt. Az elődöntőkből Gruber mögött a második helyen jutott be Tajmel Tibi, míg Csendes Zsolti a második sorból elődöntőt nyert. Nagy Róbert egy hajszállal lemaradt a döntőről, a negyedik helyen zárta az elődöntőjét fél másodpercre lemaradva. A döntőben a két magyar pilóta Miroslav Pospichal sportszerűtlen vezetésének köszönhetően a pálya szélén találta magát és csak a szerencsének köszönhetően nem történt komolyabb baj sem a technikában, sem a versenyzők testi épségében és betudták fejezni a kategória küzdelmeit. Az azt követő történésekre pedig megvannak a sportág szabályai. A döntőben hármas osztrák siker született Gruber, Breiteneder, Schadenhofer sorrendben. Pospichal lett a negyedik, míg a két magyar Csendes és Tajmel sorrendben az ötödik és a hatodik. A bajnoki pontvadászat élén Tajmel Tibor áll 94,5 ponttal a 84 pontos Pospichál és 81,5 pontos Csendes előtt.

Az S1600-as kategória mindössze egy “döntőnyi”,  6 fős mezőnnyel vágott neki a futamnak. A kategória érdekessége, hogy Josef Susta és Marton Gergely a futam előtt Lydden Hillben álltak vettek rész a FIA ERX S1600 kategóriájának küzdelmeiben. Susta a döntőben a harmadik helyet szerezte meg épp Christian Petrakovits előtt, aki Mario bátyja. Az előzetes várakozásnak teljesen megfelelően indultak a szabadedzések. Petrakovits és Susta időeredményei álltak az élen, míg az első szabadedzés után Panhauser, illetve Marton Gergő neve került fel mögéjük. Az előfutamokat követően teljesen papírformaként született meg a döntő rajtrácsa. Mario Petrakovits, Susta, Panhauser, Marton volt az első négy mindháromszor. A Kovács Marcell, Gerencsér Dávid kettős technikai hibáik miatt egymással és a realitást jelentő ötödik helyezésért csatáztak egymással. A döntőben remekül rajtolt Marton Gergő. Kovács Marci és Susta az első körben letudták a jókert. A második körben Marton Gergő letudta a jókert, miközben Kovács Marci megelőzte Sustát. Marton az addigi koncentrált teljesítményének köszönhetően a harmadik helyen találta magát, amit korrekt harcban meg is tartott a futam végéig. Petrakovits ismerve a pálya minden trükkjét nyerte a döntőt Panhauser előtt. Közel tizedre azonos időket autóztak mindketten, de a rajt jobban sikeredett a kis Petrakovitsnak. A harmadik és az ötödik hely között, mindössze 0.735 másodperc volt a különbség. A negyedik helyet egy kicsit csalódott hétvégét zárva Kovács Marci szerezte meg. Az ötödik helyen a cseh Josef Susta finiselt, aki egy héttel korábban a FIA ERX S1600-as kategóriájának döntőjében a harmadik helyet szerezte meg. A hatodik helyet Gerencsér Dávid szerezte meg a füstölgő Suzukival, amely a hétvége során végig gyengélkedett! A kategóriát 103 ponttal Marton Gergely vezeti, a 99 pontos Kovács Marcell és a 90 pontos Gerencsér Dávid előtt.

A Supercar kategóriában 17  “lóerő bomba”  állt a szombati szabad edzések rajtrácsára, 9 magyar, míg 8 osztrák egységet számlálva. A futamon első alkalommal mutatkozott be a kategóriában és a szakágban is a terepraliból jól ismert  Garamvölgyi Zoltán. A szabadedzések Wieszt Jankónak sikerültek a legjobban, ugyanis Ő autózta a leggyorsabb időt, megelőzve Alois Höllert,  Kárai Tamást és Kiss Pál Tamást is.  A hétvége során az időjárás szeszélyes kedvvel hol száraz, hol nedves arcát mutatta, ami igencsak megnehezítette a versenyzők sorát. Az első előfutamra “leszakadt” az ég, ami a tapadási feltételek változatosságát hozta magával. Kiss Pál Tamás nyerte az előfutamot Höller és Pucher előtt.  A második előfutam ismét Kiss Pálé lett.  Wieszt Jankó és Höller előtt bizonyult a leggyorsabbnak a Speed Box pilótája. A záró előfutamot Max Pucher nyerte Wieszt és Höller előtt. Az addigi éllovas Kiss Pál Tamás a negyedik helyre hozta be a Peugeot 208 Supercart. Kiss Pál Tomi negyedik helyének okozója az “oroszlános” autó törött kardántengely volt.

A döntőben Kiss Pál Tomi lőtt ki elsőként, mögötte Pucher és Kárai csatázott a második helyért. Kárai Tomi a murván megelőzte Puchert, aki elveszítette a fonalat, mert Wieszt Jankó és Höller is maga mögött tudta a “csipetnyi” murva után az osztrák pilótát. A hatkörös döntő második körében oda nem illő hangok törtek elő Kiss Pál autójából, miután az elkezdett három hengerezni, ami óriási riadalmat okozott a pilótafülkében, volt pánik bőven… Szerencsére az autó teljesítménye a hiányzó jó 100 lóerő ellenére sem esett vissza és közel azonos köridőket autózva húzta be Kiss Pál Tamás az idei negyedik futamot. Wieszt Jankó az ötödik helyen zárt, miután a bal első féltengelye megadta magát és az autója improvizatív módon közlekedett. Harsányi Zoltán Mitsubishijéből az utolsó körben egyszer csak elfogyott az erő és a kilencszeres bajnok a hatodik helyen gurult a célba. Kárai Tomi a második helyen elégedetten finiselt végül az új motorral és esős versenyre készülve, de a döntőre visszakeményített autóval. A harmadik helyet Max Pucher, míg a negyediket Alois Höller szerezte meg.

A kategóriát Kiss Pál Tamás vezeti 125 ponttal a 102 pontos Wieszt Jankó és a 98 pontos Kárai Tamás előtt.

A bajnoki pontvadászat 2016. június 24-26. között folytatódik Nyírádon, ahol az Rallycross Challenge European 2. futama és FIA CEZ 7. futama is megrendezésre kerül.

Letöltés (PDF, 252KB)

hétfő_ZOL_0806

plakát-1-461x650A Húsvéti Rallycross Parádét követő hetedik vasárnap és hétfőn, ismét Máriapócson az idén 20 éves RabócsirRingen adtak egymásnak randevút az MNASZ Nyílt Rallycross Bajnokságának részvevői. Az OB mezőnye mellett az amatőrök is harcba szálltak a bajnoki pontokért.

Néhányan igazoltan voltak távol a Belgiumban zajló FIA ERX Supercar kategóriájának metteti erőpróbáján.  De! Kiss Pál Tamás és Kárai Tamás ígéretükhöz híven mindent megtettek, hogy az 1700 kilométeres utat megtéve bekapcsolódjanak a hétfői előfutamokba. Állták  is a szavukat, és hétfőn a délelőtti órákban, begurultak a RabócsiRing depójába.

A Supercar kategória vasárnapja Wieszt Jankó teljesítményéről szólt. Könnyedén nyerte a szabadedzéseket és az első előfutamban is örömautózással utasította maga mögé ellenfeleit Harsányi Zoli és Mózer Attilát megelőzve. A második előfutamban bekapcsolódó az EB-t megjárt pilóták, Kiss Pál Tamás és Kárai Tamás az első előfutam kihagyása miatt egy futamba kerültek. Kárai remek rajtját követően kisebb előnyt kiautózva vezette a futamot, majd egy Kiss Pál Tomival történt kontakt után megsérült az Audi, miután a gumifallal ütközött a hátsó murvás részen. Kárai innentől kiszállt a küzdelemből… Érdekes vita alakult ki a depóban a manőver sportszerűségéről, ami  természetesen hovatartozástól függően megosztotta publikumot. A második előfutamban végül Jankó gyorsabb volt mint Kiss Pál Tomi.  A harmadik elődöntőt Kiss Pál Tomi behúzta Jankóval nagy csatában. A kategória döntőjében Wieszt Jankó rajtolt a rajtrács egyes pozíciójából, nem titkoltan azzal a céllal, hogy megszerezze második futamgyőzelmét. De az égiek végül nem így akarták. Az első kanyart követően Mózer megforgott, Kárai ügyesen kikerülte őt, de újfent találkozott egy újabb traktorgumival, komoly lélekjelenléttel állva a féken. Eközben az élen autózó Wieszt Jankó számára is elszállt a győzelem lehetősége, mert egy balról érkező forgató ihlett a pályaszélére tette és a megsérült motorháztetőtől alig látva jött ahogy tudott… és negyedik lett. A futamot végül Kiss Pál Tamás nyerte Harsányi Zoli és Kárai Tomi előtt.

Azt gondolom Greinbach előtt célszerű lenne egy versenyzői eligazítást tartani, annak érdekében, hogy ne talált videók és óvási beadványok döntsenek majd a véres verejtékkel megszerzett bajnoki pontokról, fehér asztal mellett a kategória elkövetkező bajnoki futamain.

Az S1600-as kategória öt nevezővel vágott neki a Pünkösdi Rallycross Parádénak. Marton Gergő gyűjtötte be a győzelmet Kovács Marci és Gerencsér Dávid előtt. Öröm volt látni, hogy Révész Bálint teljesítményét is, aki egyre jobban terelgette “a volt SpongyaBobost”. A kategória ötödik helyét “”Nitró” szerezte meg. A kategóriában zajló színvonalas technikai és taktikai csaták nagyon élvezetessé tették a S1600-ok küzdelmeit. Sokáig emlékezetes marad Kovács Marci előzése a harmadik előfutam utolsó kanyarjában, ugyanakkor Marton Gergő remek jóker taktikája a döntőben  a sportág “értő tolmácsolása” volt.

Marton Gergő 2013. áprilisát követően nyert ismét futamot. Kovács Marci utólag sajnálhatja a rajtnál elkövetett kisebb hibáját, de a technika sem muzsikált tökéletesen Swiftben, mert a melegedő 114°C-os víz miatt az előgyújtás csökkentése miatt, már nem tudta tervei szerint támadni Skoda Fábiás ellenfelét. Végül 0.686 másodperc döntött.  A Salecanyba, FIA CEZ futamra készülő Gerencsér Dávid – idén számukra ez a bajnokság a prioritás – remekül, helyt állt a gyakorló autóval.

Három jó barát, három remek sportember állhatott fel a SupertouringCar +2000 kategóriáját. A Tóth Attila, Tajmel Tibor, Csendes Zsolt hármas gyakorlatilag végig uralta a kategóriát a teljes hétvége során. A döntőben “negyedik muskétásként”  még Nagy Róbertet is láthattuk.

A máripócsi hétvége előtt egy kisebb magyar kontinges Olaszországban járt, ahol a Rallycross Challenge Europe (RCE) nyitó futama és egyben FIA Rallycross CEZ futam is zajlott Maggioréban. A futamon megtörtént az amire nagyon régen volt példa megverték Roman Castoralt, Csirmaz Brúnó személyében. Brúnó megnyerte a  CEZ futamot, mg harmadik lett az RCE értékelésben. A RabócsiRingen az volt a kérdés, hogy sikerülhet e ez újra, vagy “starwarsosan” a Birodalom visszavág e, Castoral személyében a SupertouringCar -2000 kategóriában?

Castoral visszavágott, ugyanis remek csatában magamögé utasította fiatal trónkövetelőjét. A döntőben Castoral 0.723 másodperccel verte meg Csirmaz Brúnót. A harmadik helyet Kádár Patrik szerezte. Az ötfős mezőny döntőjében a negyedik helyet Ivanov Iván, míg az ötödik pozíciót Varga Mátyás szerezte meg.

A slovakiaringi szezonnyitón elfüstölt versenymotort ha hinni lehet a híreknek akkor Csirmazék pótolni tudják aminek tükrében Brúnó nem hiába fogadkozik, miszerint  “Nem fogom feladni, küzdeni fogok a győzelemért”.

A Magyar Kupa minden kategóriájában késhegyre menő küzdelemben dőlt el a végeredmény. A kategória abszolútját végül Siebel Balázs szerezte Vaskó Dominik és Pleiveisz Tamás előtt. Vaskó Dominik az első rajtkockából indult a legjobb időeredménynek köszönhetően a döntőben, de a kormánymű meghibásodása miatt nem tudta pontosan terelgetni az ágaskodó oroszlános Peugeot 208-t, így a dobogó második fokára állhatott fel hazai futamán. A Magyar Kupa -1400 kategóriát a Pleiveisz Tamás nyerte hihetetlen győzni akarással, de rezzenéstelen arccal Czakó Roland és Lakatos Lénárd előtt.

Az Opel Astra divíziót Szabolcs Róbert húzta be Vígh Levente és Szabó Szilárd előtt.

Végül de nem utolsósorban a  Suzuki divíziót Majerszky Gábor nyerte a visszatérő Vágner Gabi és Madari Tomi előtt. A hétvége egyik legizgalmasabb döntőjét követően Majerszky Gabi örömmel mondta el, hogy egy remek baráti csapat csap össze futamról, futamra. Szinte megjósolhatatlan a győztes személye előre. A győzzön a jobbik elvét követve csak  a pályán ellenfelei egymásnak.

A Junior Kupa komoly küzdelemben dőlt el Hangodi Bendegúz javára a Harkányi Mátéval folytatott fej,fejmelletti küzdelemben . A futam előtti teszt és Rabócsi Tibike jó tanácsai – ideális ívek, féktávok – is hozzásegítették Hangodi Benit a futamgyőzelemhez.   Az első két előfutamot Harkányi Máté húzta be. Az első, még szárazon futott előfutamban kis Hangodi mindössze az ötödik pozícióban, míg a második, már nedves feltételek között teljesített előfutamban a negyedik lett. Csuti Kristóf, Bertalan Máté és Panyik Dániel is ugrásra készen figyelték  az élen autózók minden rezdülését, felkészülve minden eshetőségre. Hétfőn már egy egészen más Hangodi Bendegúz vágott neki a küzdelemnek, aminek köszönhetően hibátlan teljesítményt nyújtva megszerezte első máriapócsi futamgyőzelmét Harkányi Máté és Takács Bene előtt.

A bajnokság június első hétvégéjén az országhatárt átlépve Ausztriában Greinbachban folytatódik!

-matezsoltee-

Print Friendly, PDF & Email